استفاده زعفران در غذاها

زعفران از قدیم الایام به عنوان یک گیاه دارویی مورد توجه بوده و به دلیل رنگ، طعم و بوی آن به عنوان افزودنی غذایی بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است.

خواص دارویی زعفران سرگل سحر خیز و ترکیبات اصلی آن یعنی کروسین و سافرانال با استفاده از مدل‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است.

علاوه بر این خطوط دیگر مطالعات اثرات سمی زعفران را نشان داده است. با این حال، یک بررسی جامع که تمام جنبه های سمیت آن را پوشش دهد هنوز منتشر نشده است.

مطالعه حاضر اطلاعات طبقه بندی شده ای در مورد اثرات سمی زعفران نگینی و ترکیبات آن در شرایط مختلف مواجهه از جمله مطالعات حاد، تحت حاد، تحت مزمن و مزمن ارائه می دهد دوزهای درمانی زعفران هیچ سمیت قابل توجهی در تحقیقات بالینی و تجربی نشان نمی دهد.

از دیرباز، داروهای گیاهی نقش مهمی در فرهنگ و سنت ملل مختلف از جمله مسلمانان ایفا کرده است زعفران نگین سحرخیز نام محلی یک گیاه گیاهی شناخته شده است. زعفران گیاهی است چند ساله و بدون ساقه از خانواده در کشورهای مختلفی مانند ایران، یونان، اسپانیا، چین و ترکیه کشت می شود

ترکیبات شیمیایی زعفران 63% قند 12% پروتئین، 10% رطوبت، 5% فیبر خام، 5% چربی و 5% مواد معدنی است حدود 150 ماده فرار و غیرفرار در زعفران وجود دارد. سافرانال مسئول بوی منحصر به فرد زعفران است که به عنوان یک عامل فرار طبقه بندی می شود.

ترکیبات غیر فرار شامل کروسین کروستین و پیکروکروسین است زعفران صادراتی قائنات با توجه به بو، رنگ و طعم متمایز، به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود. به‌عنوان عامل رنگ‌دهی و طعم‌دهنده و به‌عنوان ادویه در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و تهیه غذاها به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • منابع:
    1. Saffron: Ancient Healing Powers Confirmed by Science
  • تبلیغات: 
  1. بهترین روش برای ثروتمند شدن در دنیای مجازی
  2. با خامه معجون ضدپیری بسازید
  3. فروش عمده دستگاه کلاغ پران صوتی
  4. یکی از رسم و رسمات کشور انگلیس شکستند شیشه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *