آمونیاک مایع پتروشیمی باعث ذوب شدن قطب شمال شد

با انتشار آمونیاک مایع پتروشیمی محققان دریافتند که جهت باد تاثیری بر پراکندگی تابش حرارتی این محلول خطرناک ندارد. با این حال، شیشه یا سایر مواد ضعیف در شرکت و صنایع مجاور ممکن است خرد شود.

بنابراین پیشنهاد می شود از مصالح باکیفیت و مقاوم در برابر فشار در ساختمان ها استفاده شود. یک سیستم تهویه خاص باید برای مواقع اضطراری طراحی شود تا غلظت آمونیاک را زیر 25 درصد از حد پایین انفجار نگه دارد تا از حادثه انفجار جلوگیری شود.

نتایج مدل‌سازی ما را قادر می‌سازد تا اقدامات احتیاطی را در برابر تصادفات انجام دهیم. از آنجایی که تغییر محل مخازن آمونیاک ممکن است غیرممکن باشد، ساخت دیوارهای محافظ در اطراف مخازن آمونیاک می تواند با کاهش اثر باد از انتشار گاز جلوگیری کند.

در این مطالعه، باد اغلب به سمت جنوب غربی می‌وزد. بنابراین، ایستگاه جمع آوری نباید در جهت باد طراحی شود. تعداد افراد در معرض خطر باید برآورد شود تا ایستگاه جمع آوری با ظرفیت و امکانات کافی ساخته شود.

آمونیاک

به دلیل کمبوداز زمان، هونگ و همکاران. پیشنهاد کرد که مردم در منطقه ERPG-2 به جای فرار در محل خود پناه بگیرند. مکانیسم آتش سوزی و انفجار بسیار سریع است و تاخیر در واکنش انسان می تواند شرایط را بدتر کند.

بنابراین، طراحی دستگاه هایی که نشت را به سرعت حس می کنند و به کارکنان زمان کافی برای آماده سازی و واکنش در مواقع اضطراری می دهند مفید است.

Xibo و Ru-Yyue یک سیستم هشدار بی سیم برای نظارت بر غلظت آمونیاک در خط فرآیند و تشخیص محل نشت آمونیاک طراحی کردند. علت بسیاری از حوادث صنعتی، خوردگی تاسیسات است.

بنابراین، بازرسی فنی یک اقدام پیشگیرانه موثر برای حوادث است. سایر اقدامات احتیاطی شامل برگزاری مانورهای آتش سوزی و انفجار، بازرسی های ایمنی منظم و تهیه جعبه کمک های اولیه کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *