خرما خشک مشکی می تواند باعث ایجاد بیماری های گوارشی شدید شود

با برخی بیماری ها، خوردن خرما خشک مشکی با احتیاط ارزش دارد. و همچنین باید تعداد آنها را به طور کلی به دلیل محتوای بالای کربوهیدرات محدود کنید تا از مقدار مجاز روزانه تجاوز نکنید.

خرما را باید از رژیم غذایی بیماران دیابتی حذف کرد، زیرا این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند که می تواند باعث افزایش شدید سطح قند خون شود.

همچنین، شما نمی توانید آنها را با عدم تحمل فروکتوز و با بیماری های آلرژیک جدی بخورید تا حمله ای را تحریک نکنید. با عدم تحمل فروکتوز، بدن نمی تواند آن را هضم کند، بنابراین پس از خوردن خرما، نفخ و درد شکم امکان پذیر است.

میوه های شیرین می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند، بنابراین توصیه می شود خرما را با مایع بنوشید یا دهان خود را بشویید.

به دلیل غلظت بالای پتاسیم و منیزیم در این میوه ها، پزشکان استفاده از آنها را برای بیماری های قلبی عروقی توصیه می کنند. وجود سلنیوم در خرما احتمال ایجاد پاتولوژی های عروقی را کاهش می دهد.

خرما

ترکیب خرما

  • کالری در هر 100 گرم 292 کیلو کالری
  • پروتئین 2.5 گرم
  • چربی ها 0.5 گرم
  • کربوهیدرات 69.2 گرم

ایلیا مکنیکوف، دانشمند روسی، استفاده از خرما را برای اختلالات روده و یبوست توصیه کرد. فیبر به بهبود وضعیت میکرو فلور روده کمک می کند. پکتین دارای خواص پوششی است که در بیماری های التهابی و اسیدیته معده مفید است.

خرما برای زنان باردار و شیرده مفید است، زیرا مواد موجود در میوه ها به سنتز هورمون اکسی توسین کمک می کند. دیواره های رحم را تقویت می کند و فعالیت زایمان را بهبود می بخشد. اکسی توسین همچنین تأثیر مفیدی بر تولید شیر مادر دارد.

در زیبایی از عصاره خرما به عنوان بخشی از انواع کرم ها و ماسک ها استفاده می شود. حاوی تانن است که خاصیت ارتجاعی پوست را بازیابی می کند.

علاوه بر این، عصاره میوه خرما به دلیل فیتواسترول ها، اسید اورسولیک و ترکیبات تری ترپن دارای اثرات ضد التهابی و تعدیل کننده سیستم ایمنی است. آنها رنگ پوست را حفظ می کنند و روند پیری را کاهش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *