سنگ سیاه ساختمانی می تواند باعث از بین رفتن درختان شود

سنگ سیاه ساختمانی (لوح، سنگ های بعدی، سنگ قبر و سنگ های حکاکی شده زینتی) بخش کوچک اما پرسود تولید سنگ را تشکیل می دهند.

در فرانسه، اگر تمام سنگ های دمیده شده در نظر گرفته شود، معادن از نظر تناژ بیش از تولید معادن هستند.

سالانه 200 میلیون تن مواد معدنی سنگی در فرانسه استخراج می شود (به استثنای آبرفت ها، مورن ها و سایر وام های زمین سست که حتی بیشتر از آن را تشکیل می دهند) که بین زغال سنگ و سنگ معدن (10 تن) – سیمان سنگ و گچ (10 تن) تقسیم می شود. )

سنگدانه های بتنی، جاده ها، بالاست (150 تن) – بلوک های سنگی (دیوارها، کارهای بندری) (30 تن).

تا قرن نوزدهم، برخی از سنگ‌های ساختمانی به اندازه‌ای ارزشمند بودند که حمل و نقل قابل‌توجهی داشته باشند، و هر کشوری به دنبال خاک خود برای عناصر اصلی ساختمان‌هایش بود.

زمین های مختلف یا مسکن عمومی، تمام سنگ های مورد استفاده در ساخت و ساز، سنگ فرش و همچنین برخی از سنگ های مورد استفاده در صنعت یا تزئینات را فراهم می کرد.

سنگ

بنابراین ساختار زمین‌شناسی شهرها بر شکل‌ها و ویژگی‌های ساختمان‌ها تأثیر می‌گذارد. تأثیری که به هنرها و همچنین آداب و رسوم ساکنان گسترش یافت.

انسان شروع به حفر زمین با ابزارهای ابتدایی می کند، در چوب، شاخ یا استخوان برای زمین نرم، سنگ چخماق برای سنگ. بنابراین برای شکل دادن به سنگ‌های نرم، از ابزار سنگ سخت استفاده می‌کند (به مقاله “تکنولوژی سنگی” مراجعه کنید.

اما برای شکل دادن به سنگ های سخت، او باید منتظر ظهور فلزات، ساینده های قدرتمند مانند الماس و سپس مواد منفجره بود. اولین عملیات به طور طبیعی با جمع آوری سنگ از سطح زمین انجام شد.

از سنگ های خشن در ساخت دیوارهای سنگی خشک استفاده می شود. سنگریزه های رودخانه ای گرد ماده انتخابی اول هستند، اما ساختن آنها بدون ملات دشوار است، بنابراین با ملات های رسی سیمان می شوند و در صورت امکان از محل ساخت و ساز گرفته می شوند.

تحقیقات دقیق تر سنگ منجر به ایجاد مشاغل روباز یا زیرزمینی شده است. بنابراین قبلاً در دوران نوسنگی، در معادن سنگ چخماق نوسنگی اسپین، در هاینو، معاصران دولمن چاه‌ها و تونل‌هایی حفر کردند تا سنگ گچی را به دست آورند که استفاده از آن آسان‌تر از سنگ‌ریزه‌های نورد شده موجود در سیلت بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *