سیگنال های حساس تخمه آفتابگردان سنتی

دانه‌های آفتابگردان با روش‌های بینایی ماشینی در تولید طبقه‌بندی می‌شوند، که تعبیر خواب تخمه آفتابگردان شامل استفاده از حسگرهای فوتوالکتریک برای شناسایی سیگنال‌های حساس به نور از طریق الگوریتم‌های سنتی که هزینه تجهیزات آن نسبتاً بالا است و استفاده از روش‌های تشخیص تصویر شبکه عصبی برای شناسایی تصاویر از طریق دوربین که هزینه محاسباتی آن بالاست.

برای رسیدگی به این مشکلات، یک روش طبقه بندی دانه آفتابگردان چند هدفه بر اساس شبکه های عصبی کانولوشنال پراکنده پیشنهاد شده است. دانه‌های آفتابگردان از ویدیوی ضبط‌شده با استفاده از الگوریتم تشخیص شی  به‌دست آمدند و از یک مدل طبقه‌بندی مبتنی بر برای طبقه‌بندی دانه‌ها بر اساس تفاوت‌های ظاهری استفاده شد.

ResNet دارای معایب داشتن پارامترهای متعدد و نیازهای ذخیره سازی بالا است لباس چرم دخترانه بنابراین، این مطالعه به فرضیه بلیط قرعه کشی اشاره کرد و از الگوریتم هرس بزرگی تکراری برای فشرده سازی مدل طبقه بندی دانه آفتابگردان استفاده کرد، با هدف تعیین شبکه فرعی پراکنده بهینه از مدل طبقه بندی.

آزمایش‌هایی برای مقایسه تأثیرات بر عملکرد مدل قبل و بعد از هرس، درجه هرس و روش‌های مختلف هرس انجام شد.

نتایج نشان داد که عملکرد مدل طبقه‌بندی دانه‌های آفتابگردان مبتنی رب انار بر با استفاده از هرس جهانی کمترین تأثیر را تحت تأثیر هرس قرار داده است.

با کاهش 92 درصدی تعداد پارامترها، بهترین دقت 0.56 درصد بهتر از هرس نشده و 9.17 درصد است. بهتر از هرس لایه ای این یافته‌ها نشان می‌دهد که استفاده از الگوریتم هرس قدر تکراری می‌تواند مدل طبقه‌بندی دانه‌های آفتابگردان را سبک وزن کند و از دست دادن عملکرد کمتری داشته باشد.

کاهش منابع محاسباتی از طریق فشرده‌سازی مدل رسیدن به خاک سفت در دفینه هزینه‌های طبقه‌بندی دانه‌های آفتابگردان را کاهش می‌دهد و آن را برای تولید عملی کاربردی‌تر می‌سازد، و این مدل می‌تواند به عنوان یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه برای تکنیک‌های طبقه‌بندی دانه‌های آفتابگردان در تولید عملی استفاده شود.

آفتابگردان یک محصول نقدی است که به طور گسترده در سراسر جهان رشد می کند و دانه های آن به انواع روغنی و خوراکی تقسیم می شود. سطح کاشت سالانه آفتابگردان چین در سال 2019 85.00 میلیون hm2 بود که در رتبه ششم جهان قرار گرفت و تقاضا برای تخمه آفتابگردان خوراکی سال به سال در حال افزایش است.

  • منابع:
    1. Sunflower seeds classification based on sparse convolutional neural networks in multi-objective scene
  • تبلیغات: 
  1. معجزه خوردن ماهی و خواص آن بر روی بینایی
  2. توقیف دستگاه هموژن کارخانه لبنیاتی که حاوی خون انسان بود
  3. درمان بی عوارض و بی خطر با آلوئه ورا
  4. اعطای نمایندگی رزماری ارگانیک

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *