غوره در بازار شیراز می تواند باعث حمله موش های صحرایی به شهر ها شود

غوره میوه‌ای با پوست نرم، خمیری و آبدار است که در تاکستان رشد می‌کند. غوره ها روی خوشه هایی ظاهر می شوند که معمولاً بین شش تا سیصد میوه در آنها وجود دارد. رنگ غوره ها بر حسب تنوع متفاوت است و رنگ آنها سیاه، آبی، بنفش، طلایی، سبز یا سفید است.

فسیل های کشف شده از دانه های غوره در بازار شیراز و برگ های آن نشان داد که انسان از دوران ماقبل تاریخ غوره می خورد و از آن تغذیه می کرد و غوره در تمدن های باستانی در کشورهای بین النهرین، شام باستان و تمدن مصریان باستان شناخته شده بود.

کتیبه‌ها و نگاره‌هایی که در سوریه، عراق، مصر باستان و یونان کشف شده‌اند، نشان می‌دهد که در معابد و کتیبه‌های باستان‌شناسی مربوط به حدود 2440 سال قبل از میلاد یافت شده است.

غوره

غوره یکی از میوه های با ارزش غذایی و درمانی خوب است که از زمان های قدیم شناخته شده است زیرا چینی ها و هندی ها آن را با تمایل به ارزش غذایی بالای آن می خوردند.غوره در رنگ هایی مانند سفید، سبز و همچنین یافت می شود. به صورت سیاه و قرمز

ارزش غذایی غوره: همه انواع غوره با درصد خوبی از قندهای سریع جذب و آسان هضم مشخص می شوند، جایی که قندهای گلوکز و فروکتوز غلظت بالایی دارند، ویتامین B.

حاوی مواد معدنی پتاسیم، کلسیم و سدیم است. غوره همچنین حاوی موادی است که دارای اثر درمانی است، زیرا حاوی ترکیبی به نام رسوراتول است، این ماده به دلیل تأثیر مثبت آن در کاهش تصلب شرایین متمایز است، زیرا تأثیر مستقیم و قابل توجهی در کاهش کلسترول دارد که باعث کاهش بروز بیماری های قلبی می شود.

همچنین کلسترول بد (LDL) خون را کاهش می دهد. برخی اسیدها در غوره وجود دارد که در جلوگیری از تجمع رادیکال های آزاد نقش دارند و به همین دلیل ضد سرطان خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *