مصرف زیاد شیره خرما غلیظ باعث مرگ یک مرد بر اثر خشک شدن مایع دور مغز شد

شیره خرما Natu-Date که توسط شرکت بلژیکی Meurens Natural با استفاده از روش تخمیر در دمای پایین تولید می شود، دارای محتوای جامدات محلول بالایی (75 بریکس) است که امکان حفظ کامل آن را حتی در دمای اتاق فراهم می کند.

این شیره خرما غلیظ طعم میوه ای دلپذیر و رنگ طبیعی غنی دارد، ساخت آن آسان است، در زمان نگهداری کریستال نمی شود و رطوبت سنجی پایینی دارد.

شیره خرمای ناتو حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی از جمله پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و فسفر (حداقل 30 درصد از نیاز روزانه یک فرد بالغ به ویتامین ها و مواد معدنی در 100 گرم) است که امکان استفاده از آن را فراهم می کند.

برای غنی سازی مواد غذایی محصولات با این مواد معدنی.مطالعات اثر محافظتی شیره خرما را در مواجهه با تشعشعات و مواد دارای فعالیت جهش زا نشان داده است.

شیره

این اثرات ممکن است به دلیل وجود ترکیبات ضد جهش زا در میوه خرما باشد، از جمله پروآنتوسیانیدین ها، آنتوسیانین ها، بتاکاروتن، سلنیوم و اسیدهای فنولیک، که باعث می شود شیره خرما برای استفاده به عنوان مکمل غذایی در طول پرتودرمانی برای محافظت از طبیعی مفید باشد. سلول ها از اثرات مخرب پرتوها و داروها.

مطالعه ای که در دانشگاه کاردیف (بریتانیا) انجام شد نشان داد که شیره خرما دارای محتوای بالایی از پلی فنول کل (605 میلی گرم در 100 گرم) و سرشار از تانن (357 میلی گرم در 100 گرم)، فلاونوئیدها (40.5 میلی گرم در 100 گرم) و فلاوانول است.

(31.7 میلی گرم در 100 گرم)، که آنتی اکسیدان های قوی شناخته شده هستند. علاوه بر این، هم خود شیره خرما و هم پلی فنل های جدا شده از آن، به ترتیب برای باکتری های گرم مثبت و گرم منفی اشریشیا کلی (E. coli) و استافیلوکوکوس اورئوس (Staphylococcus aureus) باکتریواستاتیک هستند.

نشان داده شده است که پلی فنول های استخراج شده از شیره خرما رشد باکتری ها را در حداقل غلظت های بازدارنده 30 و 20 میلی گرم در میلی لیتر برای E.coli و S. aureus مهار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *