چربی های اشباع در باقالی سبب کم شدن کالری می شود

لوبیاها به دلیل کربوهیدرات بالا و چربی کم در بین باقالی غذاهای غنی از پروتئین منحصر به فرد هستند تقریباً 3 درصد از کیلو کالری موجود در لوبیا از چربی حاصل می شود که بیشتر آن غیراشباع است.

نخود یک استثناست که 15 درصد انرژی را به عنوان چربی تامین می کند. بر اساس کالری، محتوای پروتئین لوبیا به طور کلی بین 20 تا 30 درصد است.

یک وعده لوبیا  7 تا 8 گرم پروتئین فراهم می کند با این حال، این اسید آمینه ضروری لیزین به جای محتوای پروتئین کل لوبیا است که برای افرادی که رژیم‌های گیاهی مصرف می‌کنند، مهم‌تر است.

اگر لوبیا یا سایر حبوبات در منوها گنجانده نشود بخاری گازی دست دوم رژیم های غذایی مبتنی بر غذاهای گیاهی ممکن است نیازهای لیزین را برآورده نکنند. نصف فنجان لوبیا تنها 16% از کل پروتئین مورد نیاز یک فرد 60 کیلوگرمی را تامین می کند اما 25% از کل نیاز لیزین را تامین می کند.

محتوای لیزین در لوبیا به ویژه قابل توجه است زیرا پردازش مواد غذایی می تواند باعث شود.

لیزین به گونه ای تغییر یابد که آن را برای بخاری هیزمی پروتئین در دسترس نباشد، موضوعی که توسط گزارش تازه منتشر شده در مورد کیفیت پروتئین رژیم غذایی به رسمیت شناخته شده است.

لوبیاها به ویژه دارای نشاسته مقاوم هستند که عموماً به عنوان نشاسته و محصولات تجزیه نشاسته که در روده کوچک هضم نشده اند تعریف می شود.

محتوای RS در لوبیا بسیار بیشتر از دانه های معمولی مصرفی است، به احتمال زیاد به دلیل نسبت بالای آمیلوز به آمیلوپکتین در آنها (جدول 3). آمیلوز یک پلیمر خطی و غیر منشعب از واحدهای گلوکز است که کمتر از آمیلوپکتین هضم می شود.

حبوبات حتی در مقایسه با سایر غذاهای گیاهی تصفیه نشده برنج پاکستانی سرشار از فیبر هستند نصف فنجان لوبیا بین 5.2 تا 7.8 گرم فیبر کلی در مقایسه با 1.7-4 گرم فیبر در هر وعده 0.5 فنجان غلات کامل فراهم می کند.

آنها همچنین از بهترین منابع فیبر محلول هستند طبق برنامه ملی آموزش کلسترول، 5 تا 10 گرم فیبر محلول در روز کلسترول LDL را تا 5% کاهش می دهد نصف فنجان لوبیا بین 0.6 تا 2.4 گرم فیبر محلول دارد.

  • منابع:
    1. Nutritional and health benefits of dried beans
  • تبلیغات: 
  1. ضایعات لیمو و استفاده های گوناگون آن
  2. همایش کارآفرینان که دچار اتفاقات شده است!!!
  3. توپی که به کره ماه رفت !!
  4. راز دستیابی ایران به بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان فاش شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *