کشف مزرعه ای از کلم بروکلی در کویر لوت

برای افراد چاق مبتلا به دیابت نوع 2 و کلم بروکلی برای عروس هلندی و عصاره آن ممکن است همان چیزی باشد که پزشک و دامپزشک دستور داده است.

دانشمندانی که در شماره 14 ژوئن 2017 مجله Science Translational Medicine گزارش دادند، دریافتند که ترکیبی به نام سولفورافان در بروکلی می تواند فعالیت یا بیان 50 ژن مرتبط با علائم را کاهش دهد.

مربوط به دیابت نوع 2 دانشمندان این ترکیب را به 97 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 در طی 12 هفته دادند. اگرچه شرکت کنندگان غیرچاق هیچ تاثیری را مشاهده نکردند، اما افراد چاق شاهد کاهش قابل توجهی 10 درصدی سطح گلوکز خون ناشتا در مقایسه با گروه کنترل بودند. محققان گزارش کردند، با این حال، دوز آن 100 برابر مقداری است که به طور طبیعی در کلم بروکلی یافت می شود.

همین ترکیب همچنین علائم مربوط به اوتیسم را بهبود می بخشد. محققان در 13 اکتبر 2014 در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences گزارش کردند، افرادی که عصاره حاوی سولفورافان را مصرف کردند، بهبودهایی در ارتباطات کلامی و تعاملات اجتماعی نشان دادند.

کلم

احتمالاً شایع ترین مزیت سلامتی کلم بروکلی، توانایی احتمالی آن برای کمک به پیشگیری از سرطان است. Jarzabkowski گفت: بروکلی یک سبزی چلیپایی است و همه سبزیجات این گروه ممکن است در برابر برخی سرطان های معده و روده محافظت کنند.

انجمن سرطان آمریکا به ایزوتیوسیانات های کلم بروکلی از جمله سولفورافان و ایندول-3-کاربینول اشاره می کند. این مواد شیمیایی آنزیم های سم زدایی را تقویت می کنند و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند. آنها همچنین ممکن است بر سطح استروژن تأثیر بگذارند، که ممکن است به کاهش خطر سرطان سینه کمک کند.

به گفته Jarzabkowski، کلم بروکلی می تواند به کاهش کلسترول کمک کند، زیرا فیبر محلول در این سبزی با کلسترول موجود در خون متصل می شود. این اتصال باعث می شود که کلسترول راحت تر دفع شود و در نتیجه سطح کلسترول را در بدن کاهش ده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *